JAK STWORZYĆ WŁASNY SKLEP INTERNETOWY – CZĘŚĆ 1

Żyjemy w fantastycznych czasach, gdzie każdy może prowadzić swój własny biznes siedząc w domu.

Oddaję w Wasze ręce kurs “Jak stworzyć własny sklep internetowy”

Pokaże Wam wszystkie kroki potrzebne do jego stworzenia.

Kurs jest podzielony na części, które będą sukcesywnie dodawane.

Życzę Wam powodzenia i wytrwałości!​

Witaj na kursie „Jak stworzyć własny sklep internetowy”

Pokażę Tobie krok po kroku co należy zrobić, żeby w prosty, szybki i tani sposób mieć własny sklep.

Największym plusem mojego kursu jest to, że Ty będziesz jedynym właścicielem sklepu i nie będziesz od nikogo zależny.
Dlaczego to jest tak ważne? Często słyszę, że ktoś wydał kilka-kilkanaście tysięcy na sklep i nie jest jego właścicielem, bo albo jest stworzony na platformie projektanta, albo nie otrzymał haseł dostępowych do hostingu i domeny, albo w ogóle nie jest nawet właścicielem nazwy strony internetowej, bo wszystko zlecił na zewnątrz. Przez takie zaniedbania klient jest zależny od widzimisię twórcy strony i musi mu płacić horrendalne kwoty za każdą modyfikację

Żeby uchronić się przed nieprzyjemnościami z tego wynikającymi stworzysz wszystko sam, a domena i hosting będą Twoją własnością.

W tym kursie dowiesz się jak

– ZAKUPIĆ DOMENĘ I HOSTING

– JAK SKONFIGUROWAĆ DNS ABY PRZEKIEROWYWAŁ DOMENĘ NA HOSTING

– JAK ZAŁOŻYĆ WŁASNE KONTO POCZTOWE

– JAK ZAINSTALOWAĆ WORDPRESS, SZATĘ GRAFICZNĄ I WSZYSTKIE POTRZEBNE WTYCZKI

– Jak DODAĆ PRODUKTY

– JAK ZINTEGROWAĆ SKLEP Z USŁUGĄ DO PRZYJMOWANIA BŁYSKAWICZNYCH PŁATNOŚCI

– JAK EDYTOWAĆ SZABLON

ZACZYNAMY!

Całą operację wykonam na stronie aftermarket.pl, choć możesz to wykonać na dowolnym innym serwisie. Mój wybór jest podyktowany niskimi cenami przy odnawianiu domeny I hosting (a będziesz mUsiał to robić co roku)

Wejdź na stronę aftermarket.pl

Do góry po prawej stronie kliknij “zarejestruj się”

Przeniesie Cię do formularza rejestracyjnego. Wypełnij go swoimi prawdziwymi danymi. Jako adres email podaj swój aktualny mail do którego masz dostęp, ponieważ na niego przyjdzie wiadomość z linkiem aktywacyjnym. Hasło ze względów bezpieczeństwa powinno zawierać duże i małe litery, cyfry, oraz znaki specjalne. Po wypełnieniu formularza przeczytaj regulamin serwisu a następnie zaakceptuj go i kliknij przycisk „załóż konto”. Jeśli wszystkie pola zostały poprawnie wypełnione otrzymasz informacje z prośbą o potwierdzenie adresu email. W tym celu potwórz swoją skrzynkę pocztową. W otrzymanej wiadomości od AfterMarket kliknij na link aktywacyjny.

Gratulacje, twoje konto zostało aktywowane. Teraz możesz się zalogować do niego podając swój mail i hasło, które podałeś w formularzu.

Najpierw założysz hosting. Kliknij do góry „Serwery” i wybierz „nowe konto hostingowe”. Na sam początek wystarczy Tobie podstawowa wersja, więc wybierz opcję starter.

Podaj login do Twojego konta. Może to być dowolne 8–literowe słowo. Zaznacz opcję, że chcesz przetestować konto przez 7 dni, dzięki temu dostajesz 7 dni za darmo.

Jeśli login jest dostępny zostaniesz przeniesiony do zakładki z kontami hostingowymi gdzie będzie już widnieć Twoje konto.

Teraz znajdziemy adres internetowy dla sklepu. U góry w menu wejdź kolejno w „domeny” „Rejestruj domeny” W tym oknie podaj domenę, która Cię interesuje, oraz końcówkę jaką chciałbyś mieć. Jeśli skupiasz się na rynku polskim to najlepszym rozwiązaniem jest końcówka „PL” Jeśli bardzo się uprzesz na nazwę ale nie jest ona dostępna z PL możesz poszukać czy jest z COM.PL, ale jest to nie zalecane jeśli idziesz z produktem w świat to szukaj takiej z końcówką „COM” Jest jeszcze wiele innych końcówek typu NET ORG INFO, lub takie wynalazki jak .XYZ. Końcówek jest mnóstwo, ale skup się na PL

Podaj interesującą Cię frazę z wybraną końcówką i sprawdź czy jest dostępna. Moja domena jest dostępna i będzie mnie kosztować 14,95zł netto. Resztę opcji pozostaw bez zmian i kliknij „Zarejestruj wybrane domeny” a następnie ją potwierdź. Właśnie stałeś się właścicielem adresu internetowego! Teraz musisz go opłacić. Kliknij na „Opłać domeny” Robiąc pierwszy raz zakupy na aftermarket musisz dokonać uzupełnienia swoich danych. Zaznacz czy masz firmę, czy jej nie masz.

Następnie wybierz swój bank, lub inną formę przelewu pieniędzy. Jeśli nie wybrałeś przelewu na poczcie, czy w Żabce, to powinieneś zostać przekierowany do swojego banku gdzie dokonaj przelewu.

Stan konta zaktualizuje się po kilku chwilach.

Zmienisz teraz adresy DNS. W górnym menu wybierz „Domeny” / „Lista domen”. Kliknij na swoją domenę i w polach DNS1 oraz DNS2 zamień słowo aftermarket na liczbę 47, bo taki adres jest do Twojego hostingu i zatwierdź klikając „Zmień DNS:. Zmiana DNS trwa do 24h więc strona nie będzie widoczna do tego czasu.

Prace nad domeną mamy zakończone, teraz zajmiemy się stroną. W górnym menu wybierz „Serwery” następnie „Lista kont hostingowych”. Kliknij na swoją nazwę konta naciśnij przycisk „Zarządzaj kontem hostingowym”.

Zostałeś przeniesiony do panelu administracyjnego. Podepniesz teraz swoją domenę.  W sekcji  Twoje konto kliknij „Konfiguracja domen”. U góry kliknij napis „dodaj następną domenę”. W formularzy wpisz adres swojej strony internetowej i kliknij „Utwórz”. Właśnie przypisałeś domenę do hostingu! Do góry kliknij „Home” i z listy wybierz swój nowo dodany adres.

Założysz swojego własnego maila. W sekcji „Zarządzanie kontami e-mail” wybierz „Konta pocztowe”.

Do góry kliknij na napis „Utwórz konto pocztowe”. Wypełnij formularz podając nazwę swojego pierwszego maila. Zazwyczaj podaje się biuro, kontakt, bok, lub swoje imię. Oczywiście możesz sobie założyć więcej skrzynek pocztowych. Przy haśle polecam skorzystanie z przycisku „Losowe” wygeneruje on hasło według zalecanych standardów bezpieczeństwa. Nie podawaj oczywistych haseł. „Rozmiar skrzynki” i „limit wysłanych maili” pozostaw bez zmian. Kliknij „Utwórz”. Wyświetli Ci się podsumowanie. Zapisz sobie te informacje, bo będą Tobie przydatne w przyszłości. Popatrz hasło które ja podałem pomimo, że spełnia normy bezpieczeństwa, to jest zbyt oczywiste i łato je złamać generatorem haseł. Kliknij w dolny napis, żeby wrócić do listy maili. Powinieneś zobaczyć na niej stworzony przez Ciebie adres.

Idziemy dalej. Kliknij do góry na „Home”. Z listy wybierz swoją domenę. W sekcji „Opcje zaawansowane” wybierz „Instalator skryptów”. Zainstalujesz platformę, na której powstanie sklep. Z listy wybierz „WordPress”.

Następnie kliknij na „Instaluj tę aplikację”.  Musisz teraz wypełnić formularz, który skonfiguruje podstawowe ustawienia WordPressa.

Kliknij na domenę. Zobacz, że masz do wyboru swój adres bez www i z www. Może Ci się wydawać, że to jest ten sam adres, bo obydwa kierują Cię do tej samej strony, ale tak nie jest. To są dwa różne adresy. Jest to o tyle istotne, że na przykład Google rozróżnia domeny z przedrostkiem www i bez niego, przez co są one osobno pozycjonowane. Ja zawsze skupiam się na adresach bez www.

Ścieżkę wymarz, ponieważ chcesz, żeby WordPress uruchamiał się od razu po wpisaniu adresu.

Wersję i język pozostaw bez zmian.

Login administratora możesz ustawić dowolny. Ja docelowo ustawiam takie dziwne loginy, ale na czas tworzenia ułatwiam sobie życie i podaje po prostu „Administrator”

Z hasłem jest tak samo. Docelowo jak najdziwniejsze.

Tytuł strony – jeśli teraz jeszcze nie masz pomysłu na niego to możesz tę opcję zmienić później.

Tak samo z Mottem

Resztę pozostaw bez zmian i kliknij „Zainstaluj” Trwa instalowanie platformy.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *